مصدومیت ۴ نفر براثر انفجار در پارک پرواز تبریز (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد زلزله، دوزین مینودشت در استان گلستان را لرزاند + جزئیات (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمایت دانشجویان تهران از خیزش ضدصهیونیستی دانشگاهیان آمریکا قتل دختر اصفهانی مبتلا به اوتیسم به دست مادرش مشهد، سومین قطب پیوند کبد در کشور است آرامگاه فردوسی برای ۱۰ شب میزبان بزرگداشت حکیم‌توس است دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان تا حالا چند تا بستنی خوردین؟ رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
سرخط خبرها

قیمت اتوبوس هم از هواپیما کم نمی‌آورد | اگر هواپیما لوکس باشد، پس قطار و اتوبوس هم لوکس هستند

  • کد خبر: ۱۹۳۳۹۸
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷
قیمت اتوبوس هم از هواپیما کم نمی‌آورد | اگر هواپیما لوکس باشد، پس قطار و اتوبوس هم لوکس هستند
دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر قیمت اتوبوس هم از هواپیما کم نمی‌آورد. اگر قرار باشد هواپیما را لوکس تلقی کنیم، پس با وجود قیمت بالای قطار و اتوبوس این دو وسیله هم لوکس خواهند بود.

فرهاد دوایی در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص اظهارت رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر اینکه پرواز یک کلای لوکس است، گفت: هواپیما در هیچ کجای دنیا لوکس نیست. هواپیما تنوع دارد و می‌توان از نرخ‌های متفاوت آن استفاده کرد. اگر کسی توانایی مالی داشته باشد با هواپیما مسافرت می‌کند، اگر هم کسی توانایی استفاده از آن را نداشته باشد با قطار و اتوبوس سفر می‌روند.

وی افزود: وقتی روزانه برای هواپیما برنامه تعیین می‌شود و مردم را از شهر‌های مختلف در مسیر‌های طولانی با سرعت بالا جابجا می‌کند دیگر نمی‌توان آن را کلایی لوکس نامید.
دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی با اشاره به قیمت بالای اتوبوس و قطار در سیستم حمل و نقل عمومی کشور اظهار کرد: البته قیمت اتوبوس نیز در مسیر‌های طولانی از قیمت‌های هواپیما کم نمی‌آورد، در واقع تمام وسایل حمل و نقل عمومی همینگونه شده‌اند و باید این حساب باید آن‌ها را نیز لوکس تلقی کنند!

دوایی یادآور شد: اگر هواپیما را در موزه قرار میدادیم و آن را صرفا تماشا می‌کردیم می‌توانستیم بگوییم لوکس است، اما هواپیما مانند اتوبوس و قطار خدمت‌رسانی عمومی می‌کند؛ البته هواپیمای موزه‌ای هم داریم که مردم آن را تماشا می‌کنند، اما هواپیما‌هایی که خدمت‌رسانی می‌کنند به هیچ عنوان لوکس تلقی نمی‌شوند.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: هواپیما به دلیل اینکه تجهیزات پیشرفته‌ای در آن به کار رفته و، چون قیمت بالایی دارد، شاید به آن لوکس بگویند، اما وقتی در چرخه خدمات عمومی قرار می‌گیرد دیگر کالای لوکس محسوب نمی‌شود.

وی با بیان اینکه هواپیما در هیچ کجای دنیا لوکس محسوب نمی‌شود خاطرنشان کرد: اگر هواپیما فقط یک یا چند نفر خاص را جابجا می‌کرد، لوکس محسوب می‌شد، اما در هر پرواز ظرفیت بالایی از مسافران جابجا می‌شوند که به سیستم حمل و نقل عمومی کشور کمک می‌کند. در قانون اساسی و آیین‌نامه‌ها نیز چنین چیزی نیامده که هواپیما لوکس است.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی بیان کرد: احتمالا تلقی مسئولان این بوده که، چون قیمت خود هواپیما بالا است، لوکس محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر در دوره‌ای دیجیتال زندگی می‌کنیم که نمی‌توانیم از هواپیما استفاده نکنیم. اگر وسیله‌ای بیاورند که سرعتش مافوق صوت باشد، شاید آن را بتوان کالایی لوکس نامید، اما هواپیما مانند اتوبوس است که به مسافران و عموم جامعه سرویس می‌دهد.

گفتنی است، رئیس سازمان برنامه و بودجه، در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه، ۲۳ مهرماه و در جریان بررسی از لایحه برنامه هفتم توسعه که به اعطای مجوز به شرکت‌های خارجی برای برقراری پرواز در مسیر‌های داخلی برمی‌گشت، گفته بود که پرواز یک کالای لوکس است و فقط گروه خاصی از جامعه از پرواز استفاده می‌کنند. ما نباید منابع ارزی کشور را که محدود است با گشاده‌دستی هزینه کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->